Fredag 18/6-10

Ja visst har jag lite tankar och funderingar precis som Cilla påpekade i gästboken. Jag har känt mig lite uppgiven det sista för det första har jag varit sjuk sen det här med platsen på Geisha och att det inte finns några tävlingar innan min lilla höna ska paras. Men jag har en del tankar, för det första att få hönan att hålla ihop och koncentrera sig längre stunder. Har börjat att länka samman moment innan belöning. Sen har jag börjat med fjärren och ställandet. Har klurat lite på hur jag ska belöna henne i dessa moment. Provat lite olika, men det känns bäst med boll bakom. Platsen är en sak för sig måste få till träningar som är så lika tävlingar som möjligt för det är bara i dom situationerna som hon kryper och det är ju då hon har blivit på hoppad också, Om jag gör en plats läggning nu så ligger hon men jag litar inte på det i tävlings situation. Sen är det ju jag som måste tränas måste bli bekväm med okända människor, och träna lydnad i störande miljöer ja det finns nog hur mycket som helst som jag har legat och klurat på nu när jag varit sjuk, Och Dyrka vad ska jag göra med henne ska vi tävla mer eller inte? Hon spårar ju som en gud men sen är det lydnaden där är vi inte riktigt överens. Hon är jätte på och gillar att träna leker som en stolle med boll nu förtiden men vi funkar inte riktigt tillsammans i lydnaden, vet inte om det bara har blivit en grej hos mig? Hur som så tycker jag att det är synd att bara lägga ner henne eller att bara träna för skoj skull som vi gör nu. Jag får klura vidare på det vem vet vi kanskee börjar med agillity ellerfreestylel hade ju varit en syn för gudarna jag och Dyrka dansa om kring på plan:)


Kommentarer
Postat av: Veronica Frohlund

Jaha, här kluras det ordentligt vad jag kan läsa mig till.

Hoppas du kommer på ngt bra.



Trevlig helg och lycka till i helgen om du åker på specialen.

hälsningar Veronica & Curry

2010-06-18 @ 22:13:30
URL: http://www.boxertjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0