Fredag 8/1-2010

Snö och åter snö ja så ser det ut här, minst en halvmeter och kallt. Vad gör man det går inte att spåra eller träna lydnad. Jo man gör om ett rum hemma till tränings rum. I går tröttnade jag på det här vädret och började fixa om i sovrummet. Mattor så att hundarna inte halkar och bort med allt onödigt, Gissa om dom var taggade. V i kunde köra kryp, apportering och lite frittfölj, fjärrdirigering. Ja det gick riktigt bra att träna  i vårat sovrum. Jag brukar ju träna kryp inne så Geisha slängde sig ner på golvet och började kryp så då förstår man att dom tycker det är lika tråkigt som jag att inte kunna träna. Sen kom jag på den smarta iden att om jag flyttar köksbordet lite så kan jag sätta upp en ruta i stora rummet då blir det ett bra avstånd att skicka på. När jag tränade en hund fick jag sätta dom andra två i buren alla fick en stund var, ja till och med Selma fick vara med och så varvade vi runt i minst en timme. Sen hade jag tre nöjda och rätt så trötta hundar. Nu ska jag ta på mig och fara till My dog ska stå i montern hela helgen. Så gott folk gör som jag flytta möblerna och träna hund!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bor du också i ett slott. Nu blir jag avundsjuk. Möjligen kan man få till ett kryp på någon matta men någon ruta går inte att få till i Älmestad. Ha det gott så ses vi ju snart. 31:a var det väl. Hur fasen hittar man till Lerum BK, får gå in på deras hemsida och hitta någon vägbeskrivning. Hojta till när ni har någon inomhusträning så får vi se om det går att komma te.....

Babs, Livia&Winnie

2010-01-11 @ 20:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0