Onsdag 1/12-10

Vilken trevlig helg vi haft. Jag och Tina har snart i två år pratat om att träffas och träna och allt annat trevligt som det innebär. äntligen kom vi till skott och fick till en helg.

 

På grund av all snö som ramlat ner under veckan fick vi med kort varsel hyra ridhuset. Så vi träffades där på fredag eftermiddag ett gott gäng. Jag, Tina, Helena, Cilla och Pamela. Efter träningen blev det varm choklad med rom som värmde våra frusna kroppar och vi blev så där lagom fnittriga.

 

På kvällen slöt även Ingrid till. God mat och mycket tjöt ja ni vet hur det blir när ett gäng tjejer träffas. Sen fanns det stunder när nivån var så låg att vissa hamnade på time out under bordet :)

 

Snälla Tommy ställde upp som schaffis eftersom vi inte fick plats alla här hemma. Så några fick inkvartera sig hos Helena. Upp glad och pigga som alltid på lördag morgon spår stod på schemat, kallt ja det kan jag lova men vi är inte dom som bangar så spår blev det.

 

Vid två tiden gav vi upp och åkte hem och värmde oss med Pamelas goda fisksoppa (fast jag äter inte fisk om det inte är fiskpinnar ) sen lämnade gänget oss och jag och Tina blev kvar själva. Vi var nu inte så ledsna för det utan gick ut och körde lydnad på parkeringen. Ja och där började det om som dagen innan choklad och rom och......

 

efter som jag bestämt mig för att ta Tray så såg jag fram i mot att åka och hämta honom på måndag. Jag har ju passat killen några gånger innan men nu blev det annorlunda för helt plötsligt var han min lilla söta kille och så började jag bara älska honom som man gör med sin egna hundar.

 

Nu när jag skriver detta har han varit hemma några dagar och allt flyter på bra, han vet vad han heter och vi har börjat den långa resan tillsammans. Ska inte ha det minsta brotom med den här killen. Mycket lek och balans övningar. Lugnt och fint vi hinner nog med det som är tänkt utan att skynda på.

 

Första veckan när jag passade valpar var Dyrka bara så sur, men nu när hon har förstått att den där ska stanna här är hon riktigt gullig, och kan till och med tänka sig att leka en stund då och då.

 

Geisha är det annorlunda med leker hela tiden, så i bland får jag stänga bort henne så att den lille får lite lugn. Sover han så hämtar hon saker och slänger på honom ( hallå där vakna nu för jag vill leka ) tur nog så är Tray med mig på jobbet så då får han vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0