JUL KUL

Så här efter allt slappnade i jul fick jag för mig att jag måste aktivera hundarna med något kul för oss alla. Kom på att vi hade en gammal pulka hos Anders. Tjo ho nu ska vi ut och åka pulka, selade hundarna Dyrka och Geisha Tray fick vara lös. Sen fast med pulkan där bak nu skulle här åkas.

 

Jag började med att dom fick dra den bakom sig en i taget gick hur fint som helst. Sen satte jag mig på och då stannade alla hundar. Går inte du matte då går inte vi heller. Försökte med allt före, för det kan dom ju men inte. Så fort jag gick av så gick dom också framåt.

 

Fann jag vill ju åka fort bakom, då kom jag på en briljanta iden att man kan ju kasta köttbullar framåt, och det gjorde jag. Gick fort som bara den fram till varje köttbulle men det blev ju lite ryckigt och så långt slänger ju inte jag.

 

Men skam den som ger sig. Tog med dom alla i koppel en lång sträcka la en köttbulle och sen tillbaka till pulkan, på med selen igen och nu då. Jo attan vad det gick och vilken vurpa det blev gick ju inte att få stopp på dom och inte sprang dom rakt heller ut rakt upp i en vall och där välte jag och hundarna och pulkan fortsatte framåt.

 

Sen kom en lång backe där behövde jag ingen drag hjälp men Geisha fick för sig att pulkan var en kampleksak och satt som juten fast där bak och höll emot allt vad hon orkade. Lilla Tray hade i alléfall riktigt kul tyckte att livet var kanon när matte låg på marken mestadels av tiden och han tyckte det var jätte kul att bita dom stora i benen när dom drog pulkan. Nu ligger tre utslagna hundar här och snarkat och en matt matte sitter i soffan.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, låter ju riktigt skoj:-) Måste ha vart en riktigt underhållande syn:-)

2010-12-27 @ 11:34:42
URL: http://www.bolltokig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0