Söndag 18/10-09

Ja då har jag eller rättare sagt vi jag och Dyrka uppfyllt våra mål för detta året, Godkända i lägre klass spår. Och vem kunde tro det? Ja inte jag eller någon annan som såg oss förra året med en lydnad som var under all kritik. Men envis som jag är, en Dhalgrenare så tänkte jag inte ge mig och rätt som det var hittade jag Dyrkas på knapp och sen har det bara gått framåt. I dag var vi i Landskrona och tävlade, vilka skit spår det var bara 5 av tolv som klarade spåret och av dom fem var det 2 boxrar häftigt. Dyrka fick 8 på påsläppet och tyvärr missade vi två pinnar så vi fick en 8 på spåret också men jag är skit nöjd med det för det var inget lätt spår och hon jobbade som en blå hela tiden. Sen så låg hon inte på platsen, första gången på tävling som hon inte ligger. Kallt och blött ska någon ligga så får du själv ligga där matte sa hon. Inte hela värden jag tog henne och la henne i solen och där låg hon så fint. Sen var det likadant på krypet. Hon är lite rolig min Dyrka för när jag sa kryp böjde hon ner huvudet i marken och reste rumpan och gick i väg. Va då är inte detta kryp, domaren skrattade och sa den varianten har jag aldrig sett förr. Men resten av lydnaden var helt ok. Lite sneda sättanden och lite små fel här och där men en glad hund som var med och en fin, fin apportering. Så nu tar Dyrka och stämplar ut hon går på semester fram till April då vi har som mål att bli uppflyttade till högre. Nu väntar vi på löp, parning och för hoppnings vis valpar. PS lite träning blir det under semestern också………

Kommentarer
Postat av: Izack

Tjena tjena blivande "pojkvännen"här!

Bra jobbat idag! Matte kan va stolt över dig....hmmmm o ja oxå!



Izack med bihang ;-)

2009-10-18 @ 21:13:41
URL: http://www.boxerphelix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0