Måndag 26/10-09

Vi har varit på kennelläger och som vanligt har det varit en kanon helg, med mycket god mat och massor av bra träning. Tack Harry och Annethe för att ni finns och för att jag får förvalta dom två prinsessorna. Sen är det så himla roligt att träffa alla andra valpköpare. Det som är så bra med boxerägare är att dom är nog lika tokiga som boxern är och lika trevliga som en boxer är så då förstår man varför vi alltid har så kul tillsammans. Sen på Söndagen var det dags för mig att åka och tävla, Ingrid var snäll och följde med som hejar klack. Vi började med spår och min lilla höna skötte sig fint betyg 8,5-9 ja lite slag i första vinkeln. Sen tillbaka till klubben för att göra budföringen. Geisha har en förmåga att tjuva från mottagaren och därför sa jag till om att vara extra stäng, och vad gör hon då jo tjuvar från mig, aja baja på dig min höna. Sen var det plats och där var det en 10, tack för jag tycker inte om det momentet minuterarna går så sakta. Sen till lydnaden där är jag nog inte riktigt nöjd för jag vet att vi kan mycket bättre. Vi fick dåliga betyg både på hoppet och på apporteringen och i vanliga fall är ju det hennes älsklings moment som brukar vara riktigt bra. Men vi fick en 9 på läggande under gång och det förvånade mig för där kan hon vara lite seg. Men vi skrapade ihop 169 poäng på lydnaden, men som sagt jag vet att vi kan bättre. Vi slutade på en fjärde placering med 235,25 poäng och blev där med uppflyttade. För min del kändes det som en riktigt bra avslut på tävlings säsongen. Har ju fått bägge hundarna uppflyttade från appellen och Dyrka godkänd i lägre under detta året. Så nu tränar vi på och tar nya tag till våren.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Låter kul :)

2009-10-26 @ 08:42:35
URL: http://cockedandloaded.blogg.se/
Postat av: sandra

Godmorgon! :) allt bra idag?

KRAM

2009-10-26 @ 08:44:41
URL: http://sjacovic.blogg.se/
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Jag tycker att du är suveränt duktig och att du orkade fortsätta och hittade rätt knapp att trycka på Dyrka säger en hel del om din envishet och kunskap om hund. Alla grattisar i världen till dig för detta år och det skall bli djävligt spännande att följa era bravader nästa år.

Kram på er, både Drottning och Sessor!

Barbro m tösabitarna

2009-10-26 @ 09:08:00
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0