Fredag 29/5-09

Vi har tävlat lydnad och jag är jätte nöjd. Visst vi fick inte ihop poäng till ett första pris men vi går framåt och Dyrka va med mig hela tiden och vi hade skit kul. Så här blev poängen

Platsliggande       9 DK
Tandvisning          10
Linförighet              7 SS, nosar, VP
Läggandet              0 vänder sig om
Inkallning                10
Ställande                 5 vänder sig om DK
Apport                       0 släpper
Hopp över hinder   5 tjuvstart
Helhetsintryck         7

Vi nollade tyvärr två moment och så tjuvade hon på hoppet lite synd för annars var det ett kanon hopp. Jag pratade lite med domaren Marianne Classon som dömt oss i appellen en gång och hon tyckte att vi gått framåt jätte mycket. Hon sa att det ser riktigt, riktigt bra ut i mellan åt. Och att Dyrka kommer att bli en riktigt bra hund med tiden. Själv känner jag att det blir bättre och bättre tror bara att Dyrka behöver tid på sig att mogna och vi behöver hitta våran grej så att hon kan hålla fokus en hel tävling. Nu ska vi ju till Benny Steen på torsdag ska bli kul och se om han kan komma på något sätt att få lite mer fart på min lilla Gurka eller jag vet inte om det är fart vi behöver för hon har fart när hon vill. utan det är just det att få henne till att vilja som vi behöver hjälp med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0