Onsdag 18/3-09

Det är vår jippi!!!!! I går var jag på Elfsborg BK och tränade. Jag åkte dit med en väl genomtänkt plan hur jag skulle träna och på vad. Innan på dagen hade jag lärt Dyrka att sätta tassen på en isskrapa. Jag började med Dyrka och tränade apport med lek och leksak med snöre, så när vi gick frittfölj var hon taggad och det såg bättre ut än vanligt. Sen så körde vi hopp med isskrapan, jag la ut den på ena sidan och hon fick hoppa springa fram och trampa på den och så kom belöningen. Detta funkade skit bra har haft svårt att få ut henne på hoppet eftersom hon inte är så noga med leksaken. I dag ska jag lära henne att sitta innan belöningen kommer det här kommer att bli så bra! Sen var det kryp, jag kröp sakta framför henne långa raka sträckor så att hon inte kunde dra på och bli hög bak. Geishas tur vi började med apporten på henne också med lek och hållfast annars förlorar du den. Hon håller stenhårt så nästa steg blir att sätta henne ner innan leken kommer. Sen fortsatte vi med att lära henne dutta tagerten och det har hon fått kläm på riktigt ordentligt nu. Sen körde vi stå i alla former med störning, jag ska inte sätta samman dom här två momenten till framförgående fören hon kan stå rakt fram i alla lägen vad som än händer. Sen blev det lek och balans innan vi gick lite linförighet. Det kändes jätte bra att träna på det här sättet så i dag ska vi fortsätta. Dyrka fick vara med på platsläggningen det var nog ett tio tal hundar. Hon som la jämte mig varnade mig för att hennes hund kunde gå upp, så jag gick inte så långt ifrån Dyrka och mycket riktigt så studsade hennes hund upp, men ingen fara Dyrka låg lugnt kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0