Måndag 30/3-09

Lite om resten av helgen. I fredags for jag till Kållered jag och Annethe skulle börja städa pappas lägenhet. Och vi började också men det var värre än vi trott. Så när kl var 4 hade vi inte kommit längre än till köket, vi får fortsätta en annan dag. Sen åkte vi hem till Annethe och åt var sin stor biff och det blev någon öl på kvällen också tittade på så ska det låta. På lördagen började jag och Ingrid våran kurs, ett härligt gäng med bara boxrar kul, kul Det var 5 valpar i fyra månaders åldern och två lite större 10 månaders vi kommer att individ anpassa kursen så det gör inget att alla inte är på samma nivå.

Nu ska jag skriva lite om hur jag tänker med Dyrkas lydnad, för jag har funderat hela kvällen i går. Hon är ju som ni vet vid det här laget inte speciellt förtjust i lydnaden och jag lägger så mycket tid och energi på hennes lydnad och det går ut över Geisha. Så min tanke är att i fortsättningen satsa alla på Geisha. Va! tänker ni nu ska du sluta träna Dyrka nej, nej det ska jag inte men hon ska inte komma i första hand jag vet inte om jag någonsin får ordning på hennes lydnad och det känns tungt för min lilla älsklings hund är ju så bra i spåret. Men som sagt det tar all min energi att hålla på med lydnaden på henne. Så från och med nu är det Geisha som gäller i första hand, Dyrka får givet vis följa med och träna och jag kommer att träna henne också , men vi ska tänka att det bara är på skoj, så får vi se om vi tävlar någon gång i framtiden och om vi inte gör det så är det ingen större katastrof hon har ett bra och aktivt liv och jag älskar den hunden med eller utan bra tävlingslydnad. Geisha som har den rätta inställningen till träning kommer att bli hur bra som helst i framtiden så tävlingar kommer det att bli och det redan i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0