Måndag 23/3-09

Då var en nu en helg till enda. I Tordags kväll var vi i Kållered och tömde pappas lägenhet på vägen hem åkte vi till Harry och Annethe och där fick vi pannkakor med grädde och sylt smaskens. Sen på lördagen kom Ingrid till mig vi drack vin och planerade våran kurs hade mys. Upp tidigt på söndagen vi skulle i väg och spåra i Jonsered med Harry och hans ny valpköpare. När vi kom hade Harry redan gått ett spår så jag gick ett åt Max och Ingrid gick åt Geisha Harry skulle gå åt Dyrka. Sen gick Harry valp spår. Valparna var så duktiga och det var deras mattar och hussar också. Vi körde lite budföring under tiden vi väntade på att gå spåren. Dyrka gjorde det hela kanon hoppade inte på mottagaren som hon brukar en klar 9 så jag var jätte nöjd. När vi varit där i någon timma dök Elisabeth och Tauno upp. Vi fortsatte med spåren nu var det Dyrkas tur, men var, var hennes spår ??? Harry hade glömt att gå spår till henne. Ingen fara hon fick gå Geishas spår och skötte sig helt klammer fritt. Geisha fick i stället köra uppletande. När allt var klart så släppte vi alla hundarna tillsammans i skogen vilken lycka att se åtta boxrar springa runt och leka tillsammans. På vägen hem åkte jag och Ingrid förbi Carin och tittade på valparna och Elisabeths lilla Harrick valp var så söt så söt som socker.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tack för trevligt sällskap i skogen, vi fick ju både bullar o kaffe. Roligt att va ett gäng som tränar, man lär sig hela tiden nya saker. Visst är han söt lille Harrick.....jag längtar!

2009-03-24 @ 23:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0