Tisdag 23/6-09

Skulle ju lära mig att inte vara så mesig och tala om för hundarna att nu gör vi som jag vill, Det har funkat bra, men jag är alldeles för dålig på att lyfta dom igen. Dyrka är kanon i starterna nu, har kört starter och tre steg i en månad snart, men till saken hör att sen släpper hon och säger jag till på skarpen i det läget så flyr hon. Vet i faaan hur jag ska gå vidare. I går körde vi bara positivt och inga krav mycket lek visst då är hon med mig men åter igen bara så länge hon själv vill och så kan vi ju inte ha det, Den här linförigheten gör mig tokig och när man vet att hon kan gå så himla fint bara damen behagar. Men lite positivt nu apporteringen går jätte bra full fart och hon släpper inte apporten. Geisha gick riktigt bra i går och vi fick till ställandet också utan dubbelkommando risken är ju att hon blandar ihop det på tävlingen när vi kört så mycket ställande men det får vi ta. Hade tänkt ha extern belöning utan för plan så vi har tränat det en hel del och den lilla kråkan tycker det är så roligt att få springa till sin leksak, men jag tror nog att jag skippar det för i går körde vi utan och hon koncentrerade sig bättre, vi får ha det på träning ett tag till innan jag vågar köra så på tävling. I kväll ska vi åka till klubben och fira våra SM vinnare i lydnad Berit & Nico

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kämpa på med dem! ^^



Jag ställde förresten upp en fototävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan, tar bara en sekund)

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

2009-06-23 @ 09:12:43
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0