Fredag 5/6-09

Ja i går var vi hos Benny jag och Gurkan. Vi fick börja med att visa linförighet med och utan godis, så att Benny kunde se vårat problem. Hur fint hon går med godis och hur kasst det blir om inte matte har godis i handen. Vi fick börja med kontakt vid sidan, och där är det krav som gäller nu hon får inte släppa och att börja varje moment med glädje. Det var lite så över lag att det är Dyrka som bestämmer vad och när hon vill göra saker. Så nu ska jag ta över kommandot och bli tuffare kräva mer av henne men också ge henne rikligt med beröm när det blir rätt mycket klappar och gosande. Apportering har ju varit en grej för sig jag blir på dåligt humör bara jag tänker apport. Nu har jag fått i läxa att apporter 5 gånger om dagen utan depressioner och där gäller krav hon ska hålla fast tills jag säger till, så nu ska vi få ordning på de momentet som jag nästan givit upp med. För Cilla och Thea gick det jätte bra. Tror Benny hittade andledningen till att Thea drar sig bakåt på tävling, vi får se. Benny tyckte att Cilla var en duktig hundförare och att hon skulle höja sina mål rejält. Så nu tränar vi på tills nästa gång vi träffar Benny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0