Torsdag 15/1-08

I går rök mina hundar ihop och slogs. Det hände när dom var ute, Dyrka vill vakta staketet själv och nu har Geisha också börjat vakta staketet och när det kom en hund förbi så blev mina hundar ovänner om vem som skulle vara längst fram. Eftersom det var ett himla hallå så gick jag ut. Jag fick ta dom i nackskinnet och hålla isär dom och tala om för dom skarp att så här gör vi verkligen inte, då såg bägge två lite förvånade ut. Okey morsan och så var dom bästa vänner igen. Vi har också varit iväg och tränat inomhus. Vi var ett flertal hundar och jag tränade kryp med bägge kontakt och framförgående. Geisha har lugnat ner sig på framförgåendet nu kan hon gå lite lugnare. Och så tränade jag linförighet med hjälp av en vägg så att inte Geisha kunde vända ut röven. Dyrka fick ligga plats när dom andra tränade det är nyttigt för henne och hon låg kvar hela tiden. Sen tränade jag första steget kryp med Dyrka och det ser bra ut vill att hon ska dra ut benen på första steget för att vara så låg som möjligt. Får se vilken teknik jag använder sen men än så länge kör vi bara ett steg. Geisha fick också ligga plats med tre andra hundar. Jag sitter fortfarande kvar hos henne vill att hon ska vara riktigt trygg och vi har ju inte övat så mycket just på platsliggning. Här kommer lite bilder som Melina tog under träningen.

















Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad trevligt det såg ut att vara inomhus.. :) här tränas det på leråkrar eller is. :S

2009-01-15 @ 18:54:09
URL: http://eloz.tk
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Håller med Elin, vad skönt det såg ut. Inte en massa vantar och mössor, tjocka jackor och leriga kängor så långt ögat nådde. Vad flitiga ni är och bra ser det ut också.

Ha det bäst!

Babs m vovvar

2009-01-15 @ 22:30:13
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0