Söndag 25/1-09

I dag har vi haft en heldag i skogen, spår och uppletande. Det var jag, Melina och Anna. Vi började med att lägga spår i rasande fart till fyra hundar sen tände vi grillen. Undertiden grillen brann så la vi pinnspår till Hilda och Geisha. Hilda plockade alla pinnar och Geisha duttade sina jag la henne vid varje pinne ska se om vi kanske kan gå över till ett läggande som pinnmarkering. Efter korv ätandet var det dags att gå spåren. Måns var först ut och den lilla pojken skötte sig fin fint i dag också. Sen var det Geishas tur hon spårade kanon och duttade alla pinnar fick även nu lägga sig innan belöningen kom. Hilda var dagens stora överraskning . Anna fick låna min Noomi sele och vad händer då? Jo Hilda som annars har en raket fart och som hela tiden slarvar i spåret går som på räls. Hon har nosen i backen är lugn och sansad och slarvar inte alls tänk vad en sele kan göra. Anna jag förstår att du var helt överlycklig för det var jag också. Sen var det Dyrkas tur Melina hade gått ett riktigt svårt spår till henne med fem pinnar och ett slut i, När vi kommer till första pinnen kommer jag på att jag glömt kattmaten. Dyrka kommer till mig med pinnen och väntar på sin kattmat och jag har bara två sketna köttbullar. Visst det är gott säger Dyrka men matt var är min kattmat. Hon står en stund och puttar på mig men inser att det inte blir någon kattmat. Ja hon tog alla pinnar i spåret i alla fall och när vi kom till bilen fick hon en hel kattmats påse som plåster på såren.

Sen körde vi uppletande med alla hundarna som skötte sig bra, Jag och Anna avslutade dagen med en platsliggning i skogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0