Söndag 19/1-09

I dag har vi varit i skogen hela dagen lång. Jag, Melina och hennes kille. Jag la ett ganska långt och lite klurigt spår till måns. Han är verkligen duktig, noggrann men ändå inte för långsam och han missar inte en pinne ja vad ska det bliva av denna grabben tro. Geisha fick ett lagom långt spår som det var gott om vinklar i. Hon skötte sig bra men tog inte en enda pinne. Givet vis var pinnarna utmärkta så hon fick inte gå förbi, och när man väl börjar leka med pinnen så tycker hon ju att den är rolig. Får köra några mer pinnspår i veckan och se om det kan lossna på pinnfronten. Dyrka fick ett klurigt spår som hon skött utmärkt. Missade första pinnen inte så konstigt när den låg i en håla dom andra tre pinnarna tog hon. Sen körde vi uppletande med två föremål till varje hund. Måns som inte gjort så många uppletanden fick vinda första föremålet och det gick bra han hittade den och kom in till Melina där har det ju varit ett problem förut har han villat äga föremålen så bara det var ett stort framsteg. Sen vindade han andra föremålet men fick lite problem med att hitta den så jag sprang ut och in igen sen gick det bra med det föremålet också. Geisha hittade första föremålet utan problem men hon fattade inte riktigt när jag skickade henne igen så vi gjorde som med Måns sprang ut och in igen och då ramlade polletten ner även för henne. Dyrka skötte sig exemplariskt hämtade bägge föremålen utan några som helst problem och jag blev jätte glad för dom sista gångerna vi kört uppletande har hon helt struntat i det första föremålet men idag tog hon det, duktig tös hoppas det håller i sig bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0