Söndag 11/1-09

Då va ännu en tränings helg till ända. Jag, Ingrid, Christina och Carin sammanstrålade hos Cilla vid ett tiden på fredagen sen körde vi till Cillas klubb och körde lydnad. Jag tränade bara lite kontakt med Geisha och Dyrka fick lite tipps av dom andra. På eftermiddagen/ kvällen kom dom andra tjejerna Annethe, Veronica, och Nina. När alla var samlade åt vi och drack, tjöta till långt in på natten. Jag och Annethe var först uppe på lördag vid 6 tiden dom andra kom upp allt eftersom och vid 10 tiden begav vi oss ut i skogen för att spåra. Vi delade oss i två grupper. Jag Ingrid, Christina, Nina och Annethe var i en grupp. Jag la ett spår till Trippan och sen ett till Elsa och det var då det roliga började. Först gick jag vilse men ringde till Christina och bad dom tuta med bilen Hum jag måste gått långt för det hördes inget tut. Ja går åt det hållet som jag tror är rätt och rätt som det är står en Tjäder tupp mitt på vägen. Schas på dig!!! Han flyttar sig inte tar upp en sten och slänger vad händer då jo den dumma tjädern går till anfall. Gång på gång hoppar han upp på min rygg och jag försöker fly ja ni ska veta att hon är stor riktigt stor. Jag kastar saker på den flaxar med armarna och skriker men han ger sig inte. Jag springer in mot skogen och lyckas gömma mig men jag kan se att han står kvar och vaktat. Då hör jag tutet och Ingrid, ringer hör du mig, ja skynda dig för en tjäder jagar mig. När Ingrid kommer fram anfaller tjädern hennes bil och han tänker verkligen inte flytta på sig. Till slut lyckas hon backa fram till mig så att jag kan slänga mig in i bilen. Ja det här var ingen rolig upplevelse ska jag lova. Sen gick vi spåren Trippan skötte sig bra och Dyrka spårade bra men Geisha slarvade vet inte riktigt vad det var med henne. Sen tränade vi lydnad på eftermiddagen och Christina figgad för lite bitövningar på Geisha hon skötte sig riktigt bra när hon förstod vad det hela gick ut på. Dyrka blev dålig i magen och hon var vaken flera gånger under natten till söndagen så jag bestämde mig för att åka hem på söndag morgon. Nu i kväll har hon både ätit lite ris och druckit vatten så det är ingen fara med henne.


Kommentarer
Postat av: Elin

Men hualigen.. det lät ju otäckt. Hoppade den upp på din rygg?? Livsfarligt. Synd att Dyrka blev lite dålig i magen oxå. :S Hoppas hon blir bra snabbt. Ha det gott..

2009-01-11 @ 20:40:20
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Fy fasen så otäckt, du skulle ha vridit nacken av den, de går väl att äta. Trist med Dyrkafisens mage. Hoppas att hon mår bättre. Jag fick en gång en ekorre som klättrade upp innanför byxbenet och rev mig som fasen, det var inte kul det heller.

Ha det bäst!

Barbro m vovvar

2009-01-11 @ 22:43:06
URL: http://www.jipotimas-livia.com
Postat av: Nina & T-T

Skönt å höra att Dyrka mår bättre. Tack för en bra helg, hoppas du inte har drömt mardrömmar om anfallande tjäder.

Kram Nina

2009-01-12 @ 10:39:00
Postat av: Jessica Hasselberg

Jösses, vilken actionfylld skogsdag! Hmmm, Barbro har en bra poäng, kanske smakar de bra? Men hade vågat gå så nära :-S

2009-01-12 @ 22:30:18
URL: http://www.bolltokig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0