Onsdag 4/2-08

Så nu har jag bokat in två helg kurser. Först en med Benny Sten på VLO en brukslydnads kurs den 14 och 15 mars och sen en till brukslydnad kurs i maj med Mette Klevens. Det ska bli kul och intressant. I går gick vi först en promenad med Dyrkas och Geishas hund kompisar sen åkte jag och träna. Dyrka var på humör i går också gick lika bra som när Ingrid var med. Kanske är detta något som håller i sig man kan ju alltid hoppas. Den lilla tränade jag bara kontakt två steg med som jag och Ingrid kommit överens om. Ingrid vill att jag ska ha godis helst i handen men i går tog jag bort godiset helt och då blev det bättre. Godis blir för mycket dragning för min lilla monster Geisha, det räcker med att säga hopp och lek när jag är nöjd och så får hon bollen. I går kom jag på hur svårt det är att själv byta skepnad mellan två så olika hundar. Jag menar så här när jag tränar Dyrka ska allt vara uppåt rösten leken ja ni vet, men när jag sen tar ut Geisha måste jag vara lugn och bestämd men ändå rolig för är det för upphetsat så går hon i taket och det blir inget bra men med Dyrka kan det aldrig bli nog upphetsat. Ja nu blev det lite invecklat men jag tror nog ni vet vad jag menar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0