Tisdag 15/12-09

Cilla undrade om det inte händer något i Öxabäck. Inte är det så mycket som händer, men lite gör vi. I lördags var jag på glögg fest hos Majo hundarna var hemma hos Anders. Hon bjöd på pepparkakor med mögelost och laxbollar med getost i det var riktigt smarrigt. Sen på söndagen gick jag och Helena runt sävsjön. Geisha som fick gå i koppel var frustrerad när dom andra sprang runt och lekte. I dag kom den första snön i Öxabäck och det blev så ljust och fint med en gång. Jag packade på mig och tog en lång promenad sen stannade vi ute i trädgården och gjorde en boxersnögubbe, tror nog ingen ser att det är en boxer men jag som vet kan ana en och annan likhet. Nu närmar sig julen med stora steg och alla har så mycket at stå i. inte jag för vi bojkottar det hela. Visst firar vi julen men vi gör ingen stor sak av det lite julklappar till Cornelia och så äter vi gott, kan hända att jag sätter fram en och annan tomte och en liten gran men det gör jag dagen före jul och så åker det bort dagarna efter.


Kommentarer
Postat av: Babs m hundar

Du är en tjej i min smak. Här är det heller inte något speciellt juligt, en stjärna i fönstren, ingen julmat. Här blir det fiskgratäng och någon smarrig för och efterrätt, sedan blir det "vanlig" mat. Klappar blir det några för jag är så djävla barnslig så jag vill ha .......

Kram på er och ha det så mysigt i jul och hoppas att vi ses snart

Babs m tjejer

2009-12-21 @ 22:26:42
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0