Söndag 6/12-09

I går var det åter dags för mig och Cilla att träffas i dom mörka skogarna mellan Öxabäck och Smålandsstenar. Vi hade bestämt tid till kl10, en lagom tid nu på vintern. Cilla hade även Bella med sig denna gången. Vi la ut spår till alla hundar. Först ut var Bella, jag hade lagt ett lite lagom långt spår med två pinnar och en leksak, för vi visste ju inte om hon har spårat någon gång innan. I början såg hon ut som ett frågetecken och selen tyckte hon var hel konstig. Men efter en liten stund tuffade hon på i spåret, kollade varje vinkel några extra gånger, lite fladdrig markerade apporterna jätte bra hon har verkligen ett bra föremålsintresse. Ja var det första gången hon spårade så måste jag säga att det var kanon bra. Thea och Dyrka ska vi inte prata så mycket om, dom gjorde dagens sämsta spår, spårade gjorde dom men inte det jag och Cilla ville utan älg. Geisha fick ett långt och svårt spår och hon var riktigt bra, lite slarvig i början, men efter att jag kortat in linan rejält så spårade hon fin, fint hon behöver lite längre spår och gärna lite svåra så hon får arbeta då är hon som bäst. Vi hade tänkt att vi skulle hinna med ett uppletande också men när vi gått sista spåret och tittade på klockan var hon redan tre och det hade börjat skymma ute. Tänk vad tiden går fort när man har trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0