Måndag 6/4-09

I dag har jag och hundarna haft en hel mysig träningsdag. Jag började med att lägga ett appell spår till Geisha. Under tiden åkte vi upp till klubben och tränade lite. Vi mötte också en anstaffblandning som vill hälsa på min hundar, tyckte det var bäst att bara Geisha hälsade med tanke på att Dyrka löper. Jag förklarade för ägarna vi inte leker på plan, så vi gick iväg och släppte dom. Sen var det dags för Geisha att gå sitt spår och vad ska jag säga hon skötte sig alldeles utmärkt och min lilla prinsessa plockade alla pinnarna och kom till mig. Gud vad skönt det är när den biten inte strular. Sen blev det mer lydnad. Geisha var så där lagom trött så hon hade inte så bråttom som hon brukar ha och hon fick ligga plats i fem minuter och det klarade hon utan problem, det blir bättre och bättre. Vi fortsatte med framförgåendet och i dag fick vi lägga leksak på tagerten för jag tycker att hon går lite för sakta, sen blev farten bättre men ändå inte för fort. Sen när vi körde hopp så har vi fått ett problem Geisha vill inte hopp springer runt hindret så fort hon får ett tillfälle vet inte vad det beror på för hon har alltid älskat att hoppa. Får se hur det är nästa gång. Dyrka tränade också och hon var på ett strålande humör, inte alls så slö som jag trodde hon skulle vara, för hemma har hon mest legat i sängen dom sista två dagarna. Vi filar på framförgåendet med henne också det vill gärna bli snett. Sen försökte vi få till snabba lägganden under gång, det blev inte så bra men bättre än det var förut så vi fortsätter på de viset Ingrid visade mig.

Kommentarer
Postat av: synne

Önskar dig och de dina en underbar Påsk.Kram Synnöve

2009-04-10 @ 09:05:11
URL: http://olmikhus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0