Måndag 13/4-09

Då var påskhelgen slut och den har varit full med hund aktiviteter. Det började i fredags när jag packade Geisha i bilen och for mot Jonsered. Carin hade ordnat en tränings helg. Jag kom dit vid tio och då kom även Ingrid, Carin Harry och Annethe och några som jag inte känner vid elva anlände Christina och på Eftermiddagen Cilla, Sillen Nina och Veronica. Vi började med spår och Geisha fick ett rätt så långt spår. Men dumma matte hade glömt att ta med vatten i värmen så hon blev så slut och törstig att hon inte ens orkade äta sin kattmat i slutet. Men min lilla tös spårad så fint hela vägen. Sen blev det lydnad och uppletande med Anna som instruktör. Eftersom jag nyss gått på kurs med Benny så tänker jag fortsätta träna på det viset men det var ändå kul att höra Anna och hur hon tänker. På kvällen hade Nina lagat jätte god spagetti och köttfärssås, efter som jag var rätt så trött så blev det ingen sen kväll. På lördag morgon åkte jag hem och firade påsk med familjen. Sen på söndagen var det dags för mig och Ingrid att ha kurs på VLO igen. Jag hann också med att träna lite lydnad med Geisha innan kursen började. Ingrid hjälpte mig med en budföring och vi la plats. Geisha kryper under platsen jag måste få henne att sluta med det. Får väl gå tillbaka ock stå framför henne igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0