Fredag 17/4-09

På dagen i går roade jag mig med att sätta upp mitt nya förtält och fy fannn vad jag slet, men skam den som ger sig jag fick upp det och det blev bra. Ett riktigt snyggt förtält till min gamla vagn, kul med något som ser bra ut. Sen la vi in nytt laminat golv i vagnen. Visst det kan kännas lite onödigt i den gamla vagnen men det var golv som vi hade över här hemma så det kostade inget och det ser ju fräsar ut nu. Sen bar det av till klubben, tänk vad det fina vädret gör, folk tittar fram från sina iden. Det var nästan fullt på lydnads plan i går och det är jätte bra för Geisha behöver mycket störning. Vi började kvällen med en budföring en kille som hon aldrig har hälsat på förut var mottagare. Det var nyttigt för Geisha var inte alls lika förtjust som hon brukar vara, men hon sprang i alla fall lite tveksam första gången, andra gången hade hon full fart. Jag måste öva med okända mottagare inser jag nu. Sen körde vi på som vanligt hon har lite svårt att koncentrera sig i början när det är så många andra hundar på plan, men efter en stund går det bra och hon skulle ju aldrig få för sig att springa till en annan hund och det är bra. Vi la plats i ett helt gäng Geisha låg jämte en hund som hela tiden gick upp mycket irriterande tyckte jag för jag vågade ju inte gå mer en ett par steg ifrån henne. Men mitt lilla monster skötte sig fint, i slutet försökte hon krypa framåt men då var jag nära och kunde korrigera henne i rätt sekund. Dyrka fick också komma ut en stund vi övade på framförgående på en del av plan där det inte är folk vill ju inte förstöra för andra med min löptik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0