Tisdag 9/9-08

I går åkte jag till klubben direkt efter jag kört Anders till jobbet var där vid två tiden. Först la jag ett appell spår till Dyrka i kohagen. Sen gick jag upp till plan och tränade. Dyrka var på bra humör så det började bra linförigheten var okey. Sen tragglade vi lite med framförgåendet, hon går ut men stannar hela tiden för att be om lov att fortsätta gå. Men det gör inte så mycket vi kan hoppa det momentet på första tävlingen. Dyrka har alltid haft ett bra läggande under gång men i går visste hon inte vad det var för något. Varför ska det alltid vara så här när man tror att något funkar till hundra procent, så slutar det funka helt plötsligt, jag blir så trött!!!!!!! Apporten funkade i alla fall rätt så bra, visserligen sätter hon sig inte med den men det får jag ta så länge, nu hämtar hon den och kommer in med den alltid något. Sen busade jag med Geisha en stund, körde lite frittfölj och lite snabba lägganden.

Så var det tid för spåret. Dyrka gick bra och det var första gången som jag gick med 10m lina. Hon var lite yvig men fixade vinklarna fint, tog alla pinnar och slutet och det är pinnarna som gör mig mest glad, dom som känner Dyrka vet hur svårt det har varit med föremål över lag och hur jag har kämpat med detta, Nu gör vi ingen större affär av pinnarna längre, jag sätter mig lugnt ner hon hämtar pinnen till mig och får kattmat, vi leker inte utan byter bara. Detta sätt passar oss, det är som vi hade en tyst överenskommelse " jag hämtar pinnar matte du håller tyst jag får min kattmat inget stoj och stim matte för då skiter jag i det"

Sen hade jag turen att haffa en helt okänd kille som var vilig att köra budföring med oss. Dyrka gick ut från mig med full fart men när hon kom till killen var hon bara tvungen att hälsa på honom en gång till och då menar jag hälsa på Boxer sätt. Men sen satte hon sig och väntade på kommandot, sprang tillbaka med full far också. Sen kom Melina med lilla valpen upp till klubben, har lovat att hjälpa henne lite med lydnaden. Vi körde några valp inkallningar och lite kontakt. Jag var inte hemma fören halv nio, med två trötta hundar. När jag skulle åka och hämta Anders på jobbet kl 11 hörde inte hundarna att jag gick dom snarkade så gott i sängen. Men gissa om dom blev förvånade när vi kom hem. " Men matte kommer du, du var ju vid tv nyss nu fattar vi ingen ting!!!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0