Söndag 21/9-08

Ja då var första Appell tävlingen avklarad och vi bröt efter spåret. Dyrka började spåra bra tog första pinnen, men  andra raksträckan gick bredvid en hästhage där det gick en fem sex hästar spåret var så nära att jag kunde ta på hästarna. Givet vis stannade Dyrka och tittade på kusarna, hon är ju inte van med hästar. Efter uppmaning av mig att spåra så fortsatte hon vad händer då hästarna följer henne. Givet vis stannar hon igen och tittar, så håller vi på fram till andra pinnen som Dyrka glatt hämtar. Tredje sträckan gick det bra igen och när vi är någon meter från slut pinnen säger tävlingsledaren du kan komma. Jag uppfattar inte om det är till mig eller till den som ska släppa på nästa spår, så jag fortsäter och Dyrka tar slutet så med alla pinnar och slutet är jag rätt så nöjd fast det strulade så vi hästarna.

När domarna kommer tillbaka säger jag till den ena, jag trodde nästan att ni menade mig när ni sa du kan komma nu, Ja det gjorde vi också svarade hon så dom nollade mig fast vi hade alla pinnar, för att Dyrka strulat vid hästarna. Lite konstigt tycker jag, men jag var inte ensam om det en annan tjej var jätte glad för att hon fått med sig en pinne och slutet och hon trodde att hon skulle få skapliga betyg, hon blev nollad hon också med motivationen att hunden gick med för hög nos på första sträckan. Det är bara till att ta nya tag vi tävlar igen om två veckor och då vill vi inte ha spår bredvid hästar !!!!!!! Nu ska jag ut i spårskogen med mina spår vänner......


Kommentarer
Postat av: Barbro&Livia

Åh så tråkigt, men vad var det för fel på domarna?!

Man skulle tro att de kom härifrån, vilka surputtar. Som sagt, bara på't igen och denna gång utan konkurrens av kreatur, vi håller tummar.

Hoppas att ni har det bra för övrigt.

Ha det gott!

Barbro&Livia

2008-09-22 @ 23:00:59
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0