Söndag 14/9-08

Ja då var det söndag och spår dag igen. Vi samlades vid halv tolv. Jag gick spår åt Hilda och Måns, Melina gick åt Geisha och Anna åt Dyrka. Geisha fick ett längre spår idag med en apport och en leksak, det fanns gott om korv i spåret men det struntar Geisha . Hon har ett himla drag i spåret lite för mycket tycker jag skulle vilja dämpa henne något . Stannade fint vid pinnen och markerade men plockade den inte, lekte med pinnen efter att jag tagit den, då kan vi kasta och leka och hon kommer till mig och byter med godis, så det där med att plocka pinnarna kommer nog snart.

Sen var det valpen Måns tur han fick ett litet näringsspår med ett roligt slut. Den lilla kraken jobbade fint i spåret men var inte så intresserad av korven. Matte skötte sig också bra stannade när Måns stannade och lät han lösa saker själv så det gick utmärkt.

Hilda var mycket het i början av sitt spår, jag hade gått slalom mellan några träd men där genade Hilda, Hon är fortfarande yvig men hade nosen mer i backen i dag så det tar sig, Efter halva spåret var Hilda helt slut och fick ett rejält tapp men löste det med hjälp efter en stund. Nästa gång ska Anna sitta vid påsläppet 10 min så kanske Hilda lugnar ner sig lite.

Dyrka fick ett Appell spår med två vinklar och två pinnar och ett slut. Jag gick med 10m lina. Hon jobbade bra och hittade alla pinnar som hon i dag kom springande med tillbaka till mig så det blir bara bättre och bättre. Hon kan nog klara spåret bra på Lördag men kommer nog att brista i lydnaden. Budföringen kan nog gå bra om hon inte hälsar för mycket på mottagaren, hon har en himla fart och sätter sig bra vid mottagaren men som sagt var hon kan lika gärna överfalla mottagaren med en boxer puss så den som lever får se!!!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka till på tävlingen! Kommer säkert gå jättebra.. :)

2008-09-14 @ 17:41:28
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0