Utkast: I går ...

I går stod jag i fönstret och tittade på hundarna som var ute i trädgården. Jag har en jätte stor kruka med lite vissna växter i, har inte tömt den än för den är så tung. Då såg jag att Geisha var uppe i den och började gräva ut jord så jag sprang ut och tog henne på bar gärning och sa nej den där får du inte röra. Geisha svarade jaså matte det visste jag inte men okey då ska inte röra den mer. Sen går jag in och tittar i fönstret igen. Och då följer följande dialog mellan mina hundar.

Geisha: Har hon gått in?

Dyrka: ja det tror jag vad då ?

Geisha: Då kan vi ju gå till krukan igen.

Dyrka: Sa hon inte att du inte fick röra den.

Geisha: Nej det tror jag inte att hon sa, bara att jag inte fick gräva i den.

Dyrka: Nej jag låter nog bli.

Geisha: Vad du är tråkig jag ska i alla fall välta den. Puh det var svårt men nu är det gjort.

Geisha: Kom igen nu syrran det här är hel kul.

Dyrka: Nej matte sa ju att vi inte fick, men det ser ju rätt roligt ut nu är du helt full med jord hela du.

Geisha: Ha ,ha jag skvätter lite på dig, koll man kan rulla kruka också kom nu syrran.

Dyrka: Är du säker på att vi får göra så här då.

Geisha: Ja har då aldrig hört någon annat. Vi hjälper ju bara henne att tömma den här gamla krukan

Dyrka: Okey då om du säger att vi får så kan jag vara med en stund för det ser ju rätt så roligt ut

När jag öppnade dörren igen pep Dyrka iväg, Gick och luktade lite i trädgården som om hon inte alls hade varit i närheten av krukan. Geisha stod mitt i, full med jord och såg mycket förvånad ut när jag kom ut som om hon aldrig hört talats om att hon inte fick göra så där.

Tyvärr så blir det inget tränings läger i Skåneland för min del Anders ska ha bilen och han hade bokat in den helgen före mig så jag får vara hemma. Men det går ju fler tåg till Skåne.


Husse ska jag hjälpa dig med veden eller????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0