Torsdag 16/10-08

Vad händer i höst mörkret. I tisdags tränade vi lydnad. Jag lekte med apporten som Karin lärde mig på lägret och det verkar som det skulle kunna funka, Dyrka tog den under lek och sprang med den i munnen långa stunder så vi får kämpa på. Tränade ingångs övningar med Geisha och den lilla kråkan fattar med en gång och gör som matte vill. I går var vi ute i regnet och gjorde uppletande. Vi gjorde två korridorer med två föremål i varje. Dyrka var först ut. Hittade första föremålet men tog den inte, jag skickade henne igen och hon hämtade andra föremålet. I den andra korridoren tog hon bägge föremålen. Vet inte varför hon gör så ibland att hon bara struntar i ett föremål, för med dom andra kommer hon glatt in. Geisha fick gå ut och vinda det första föremålet sen sprang hon med full fart ut och hämtade det. Jag släppte henne en gång till för att se om hon kunde hitta det andra föremålet utan att vinda först och det gick bra med lite hjälp från matte. I den andra korridoren så släppte jag bara på henne och hon tog första föremålet utan problem, sen vindade jag det andra föremålet och det gick bra. Jag fundera på att ta en time out Med lydnads träningen med Dyrka så att vi bara gör kul saker spårar och sånt för just nu tycker jag inte att det är så kul att träna lydnad med henne jag behöver få tillbaka glöden i mig själv igen om det någon gång ska bli bra. Geisha tycker jag däremot är skit kul att träna lydnad med. Dom är så olika min två små söt nosar Den ena vill allt och den andra vill bara göra det hon själv tycker är roligt, men dom är lika charmiga bägge två på sitt eget lilla vis.


I dag regnar det så då har vi det så här skönt!!!!!!!!!  

Fast Geisha har redan varit ute och dragit upp och tuggat sönder en trädgårds lampa i små, små bitar så jag har plockat hårdplast bitar på hela altanen och i trädgården hoppas bara inte hon har svalt några.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0