Tisdag 7/10-08

Vad händer ? inte mycket just nu. I går hade jag avslutning på lydnadskursen, men hann även med att träna mina hundar en stund. Dyrka gick bra i går också jag leker med henne som Elin visade mig, sen kör vi utan lek med mycket beröm och uppmuntran och det funkar faktiskt riktigt bra. Så tack Elin!!! Dyrka tycker att det är roligt med nya moment. Skallet går över förväntan, Hon skäller tills jag säger tyst och sen kommer belöning. Krypet är också ett sådant moment som Dyrka gillar, har väl inte kommit så långt att jag kan stå upprätt, än men vi är på god väg. Det har aldrig varit några problem att lära Dyrka momenten hon vill vara till lags och gör nästan alltid vad jag vill att hon ska göra, men att få henne till att tycka att det är roligt är en annan femma. Men som sagt nu tror jag att vi hittat rätt i vår träning.

Geisha är som vanligt lätt att träna hon är med på det mesta och tycks älska allt vad träning heter. Jag har börjat med kryp på henne också och det går bra. Vi har även börjat gå över stegen och hon är helt orädd, Det är nog mer jag som tycker att det är läskigt, Tänk om hon ramlar ner!!!! Något som Jag måste börja träna mer med Geisha är plats, Tyvärr är det ju så att jag alltid tar Dyrka när det ges tillfälle till platsliggning. Men hon kan ligga kortare stunder om jag står väldigt nära. Jag glömmer av att min lilla tös börjar att bli stor så det är nog dags att ställa lite större krav på henne i alla fall när det gäller att ligga kvar, hon har ju så mycket spring i benen men vad ska man för vänta sig av en AD HD hund =( Anetthe Dahlgren, Harry Dahlgren )

Nu är vi i full färd med att packa husvagnen igen för på fredag bär det av till Tånga hed , Boxerläger ska bli kul.


Ack om det ändå vore sommar!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0