Onsdag 29/10-08

Måste skryta lite. Mitt lilla monster (Geisha) är så himla duktig. I går fick hon gå ett spår som en annan hund inte klarade OBS detta var en hund som var tränad på sök och fattade inte alls att hon skulle spåra så vi bråkade inte med henne. Men eftersom det låg två saker i spåret fick Geisha gå det. Det var ett svårt spår som gick över två bäckar och en spetsvinkel. Och min lilla tös fixade det utan några som helst problem hon är så himla duktig i spåret. Sen på kvällen tränade vi lydnad och åter igen så får jag skryta för nu har Geisha fattat det där med frittfölj och linförighet hon släpper inte kontakten en ända sekund och hon riktigt svävar fram. Ja som sagt var hon är så kul att träna med och hon vill så mycket hela tiden är hon positiv det märks att hon älskar det här med träning. Så då har jag skrytigt färdigt. Idag ska vi träna med Ingrid och Elfsborgs gänget ska bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0