Onsdag 1/10-08

Vilken natt jag har haft, min lilla Geisha har varit så sjuk. Det började redan i går morse hon spydde men jag brydde mig inte så mycket för hundar spyr ju ibland. Sen spydde hon efter maten igen på eftermiddagen och hon åt så konstigt tyckte jag. Smulade sönder maten hon brukar bara glufsa i sig. På kvällen blev hon mer och mer hängig ville bara ligga sen började hon spy med en timmes mellan rum. Jag började bli orolig att hon ätit något som fastnat i tarmen. Gick ut för att få henne att baja och det gjorde hon, hela natten fortsatte hon att spy tillsist var hon så slut att hon inte orkade resa sig upp när hon spydde. Jag ringde till Annethe på morgonen som sa att jag skulle ge henne välling och risavkok. Och att jag kunde avvakta till eftermiddagen innan jag åkte i väg med henne till vetrenären. Hon blev piggare på morgonen och drack vatten åt välling. Då var det nog bara magsjuka tänkte jag. Men när hon ätit lite ris och gick ut för att baja ja då kom boven i dramat ut. En lång plast sak 10cm lång och 5cm bred inte konstigt att hon mådde så dåligt, och så typiskt Geisha hon måste bara bita på, och äta allt hon hittar så nu åker alla saker av gummi och plast i soptunnan för en sån här natt vill vi inte ha igen och det kunde ju ha slutat med operation.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch då :( Låter inte inte så värst kul...

2008-10-01 @ 17:49:50
URL: http://sofiasfashionroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0