Måndag 20/10-08

Då ska vi se vad som har hänt i helgen. I fredags tränade vi lydnad och uppletande. Jag tränade bara framförgående och linförighet med Dyrka sen blev det uppletande för båda tjejerna. I lördags var vi ute och spårade. Jag. Anna och Melina när vi kom till skogen möttes vi av älgjägare så det var bara att förflytta sig för vill ju inte bli tagna som älgar. Åkte ner till klubben och la appell spår i hagarna till alla hundar. Under tiden vi väntade på att spåren skulle ligga till sig körde vi uppletande. Hilda fick vind vittra sakerna och jag fick även springa ut till saken, men sen fattade hon och kom stolt in till matte med leksaken. Med Måns körde vi lite bara en sak som jag gick ut och lekte med och sen fick Melina släpp honom hämta saken var inga problem men att lämna den ifrån sig det vill inte måns, så matte får öva på bytes handel med den killen. Först ut i spåret var Måns han spårar riktigt bra men är lite försiktig. Pinnarna är det inga problem han tar dom med glädje, men vill inte gärna lämna dom ifrån sig. Hilda gick ett kanon spår hon jobbade hela tiden och tog vinklarna bra, var inte alls lika het som hon brukar vara, pinnarna stannade hon vid men tog inte upp. Så vid sista saken fick Anna bara stå still och vänta och till slut tog Hilda upp den och då blev det jubel och applåder från oss alla och det gillade Hilda som var mycket stolt. Dyrka gick sitt spår riktigt bra hon tappade lite på slutet men tog upp igen och hon åt ingen skit i spåret det hjälpte att jag blev riktigt arg på henne förra helgen. Geisha fick ett litet spår som jag inte var riktigt säker på hur jag hade gått så jag fick lita helt på henne. Det gick rätt så bra hon tappade några gånger men letade sig tillbaka till spåret och hon tog sin leksak i slutet. I söndags hjälpte jag till i köket på Swedbox korning och det var riktigt roligt att titta på, jag såg alla bit övningar och följde med runt på en hund .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0