Lördag 25/10-08

Ja då har vi varit ute och försökt med ännu en appell tävling. Jag var sist ut i spåret och vad ska man säga Dyrka missade två apporter och det är inte mycket att orda om. Men jag är lite glad ändå för hon strulade inte i spåret alls utan gick riktigt bra vinden låg på så hon gick nog lite utanför på första sträckan. Andra sträckan gick hon i spåret hela vägen men missade apporten i alla fall vinklarna tog hon klockrent. slutet tog hon och kom till mig med glädje så hon har nog inte bara struntat i dom andra. Efter de så bröt jag ingen ide att fortsätt med lydnaden. Men jag stannade och tittade på dom andra efter som Karin och Enya också tävlade. När man står där och tittar så förstår jag att jag inte behöver vara så nervös för Dyrkas lydnad, det var inte många som gick ett dugg bättre en henne dom flesta nollade ett eller flera moment och det var inte många 10 poängare som delades ut så jag ska nog vara lite nöjd med min Dyrka för vissa saker gör hon ju riktigt bra i alla fall när vi tränar. Nu blir det nog ingen mer tävling fören till våren då tar vi nya tag och då ska vi fasen i mig bli uppflyttade vi har ju lite tid på oss till dess att träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0