Lördag 15/11-08

Dyrka har ju inte fått träna på ett bra tag nu, hon har fått följa med till klubben men har fått stanna i bilen eller så har hon fått stanna hemma. Men i torsdags så fick min lilla gurka komma ut på plan. Och hör och häpnad hon gick som en gud full kontakt med mig hela tiden och hon var pigg och glad. Så det verkar som det hjälpte att hon inte fick komma ut att bara Geisha fick träna gjorde henne riktigt avensjuk. Det är kanske så här man får göra för att få igång henne inte träna så ofta och utnyttja konkurrensen mellan hundarna. Geisha satt kvar på inkallningen i så hon har nog släppt rädslan nu. Men hon håller koll på alla andra hundar på plan och aktar sig noga för att kom nära någon, håller sig intill mig även när hon leker med sin boll. Men eftersom hon har ett starkt syke och inte är en rädd hund i vanliga fall så tror jag att det snart går över. På tal om att inte vara rädd varje gång Geisha får syn på stegen på plan måste hon bara klättra upp och gå över den, jag har inte tränat det överhuvud taget så hon har kommit på det helt själv. Jag tycker att det ser lite läskigt ut när min lilla tjej springer där upp men jag måste ju berömma henne fast jag helst vill att hon håller sig på marken. Så när de momentet kommer in i våra liv blir det problem inte för hundarna kanske men för matte jag är så himla höjd rädd och tycker det är lika äckligt när någon annan är högt upp och för mig räcker det med att stå på en stol för att bli svimfärdig.


Hallå syrran jag vill leka!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0