Fredag 21/11-08

Den här veckan har det varit dåligt med hundträning, Vi håller på att renovera ett sovrum och det tar all tid, det märks på tjejerna dom har abstinens. Men i går var jag bara tvungen att lägga ett spår till dom för det var ju så fint väder. Geisha fick ett spår på ca 500m med några vinklar och två spår tappar. Hon jobbar bra i spåret och jobbar bakåt i tapparna precis så som jag vill att hon ska jobba. Hon stannar vid pinnarna men tar inte upp dom hon har så bråttom att spåra vidare. Jag leker med pinnen en stund då tar hon den men försöker hela tiden kasta sig tillbaka mot spåret. Måste jobba på detta med pinnar och få dom viktiga för henne. Dyrka fick ett likadant spår som Geisha. Hon jobbar lugnt och säkert löser tapparna fint och plockar alla pinnar, Dyrka är riktigt bra på skogs spår men hon är inte lika säker när det gäller ängs spår. Sen måste jag bara berätta vad som hände i vecka. Det är så att vi har en lott från idrottsföreningen här i byn. Grannen kom in och sa att vi vunnit 200 kr så vi köpte en annan lott av henne för 50 kr och på den vann vi 5000 kr vilket flyt. Det är nog första gången i mitt liv som jag vunnit något överhuvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0