Torsdag 15/5-08

Lite om går dagen. Åkte till veterinären med Geisha hon hade fått en infektion, men lungorna var det inget fel på så det var nog inte så farligt. I dag mår hon mycket bättre lite snorig men annars mår hon bra. Jag och Dyrka var med på sök i går. Tre figgar, när jag tog på Dyrka sitt tjänstetäcken så blev hon glad trodde att nu ska jag ut och leta saker. Hon sprang målmedvetet ut i rutan och blev mycket förvånad när det var en människa som hon hittade, hallå där dig kan man ju inte bära med sig tillbaka till matte. Nästa på släpp var lite svårare hon fick inte figgen rakt i näsan. Men Dyrka gav sig inte utan började leta av rutan och då hittade hon Figgens spår och det blev en enkel match att spåra upp figgen för hon är en bra spårhund. Tredje skicket gick bra hon sprang rakt ut till figgen. Det är himla kul med sök men det tar sån tid och min kropp klarar inte att springa så mycket i skogen på en och samma dag men vi får se kanske kör jag lite sök vid sidan om spåret.

En Glad snorfia
image85


Kommentarer
Postat av: Harry

Tjaba
Om man år en bra spårhund hjälper inte ett förbannat dugg i sök , om man har vallat som man skall...... Så de så.
Ha det gött och hoppas Geisha kryar på sig snabbt.
Kram

2008-05-15 @ 15:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0