Tisdag 20/5-08

I söndags var vi på klubben och tränade, Tommy kommenderade mig det gick bra tills vi kom till inkallningen. Dyrka tjuvstartade två gånger så vi minskade avståndet och jag sa till henne på skarpen att sitta kvar, vad gör min lilla gurka då jo hon sitter kvar, och då menar jag sitter där som om hon hade klister i baken, jag ropade och ropade men hon bara satt där och tittade på mig med ett uttryck som sa har du nu sagt att jag ska sitta här så ska jag fan i mig sitta här. Man kan ju inte göra annat än skratta åt eländet.

Geisha tränade jag med lite frittfölj och lek vi kastar boll och leker med den hon lämnar den till min hand, hon är så duktig med att komma in med saker till mig och det är sån fart i henne.

I går kom pappret på tävlingen och nu blev det genast mer påtagligt ville bar riva pappret och säga att jag aldrig fått det, puh vad hemskt 13 hundar i ettan och en massa flattar ja ni vet ju hur dom är hoppar runt och tycker att livet är skit kul, vill inte förstöra min fina plats liggning för att någon annan hund går upp och börjar springa omkring, vi får hoppas att det inte händer. På kvällen skulle jag ha kurs, så vi åkte tidig för att hinna träna mina hundar en stund innan. Dyrka gick skit bra i går hon var pigg och med på noterna. Vi körde igenom ettan sen körde vi apport jag får henne till att apportera riktigt bra nu och hon lämnar apporten i handen på mig efter lite tjat, jag fick henne till och med att apportera med metallapporten . Geisha och jag lekte mest, slängde apporten till henne och hon älskar att hämta den. Nu går det rätt så bra att ha henne lös på plan hon stannar hos mig och skulle hon få för sig att vilja gå till någon hund är det bara till att ta fram bollen då kommer hon som ett skott tillbaka. Tränar sitt vid sidan med Geisha hon sätter sig så snett för att kunna ha kontakt med mig så det måste vi få ordnig på innan det blir en ful ovana.
image90


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0