Måndag 26/5-08

I morse gick jag och hundarna ut och la två spår. Sen gick vi en promenad i skogen. Dyrka råkade jag upp en stor fågel som hom började jaga, men stannade så fort jag sa till henne. Lungt tänkte jag, men ack vad fel jag hade. För i samma stund fick Geisha syn på något och sprang dit. Hjälp en orm var min första tanke, så jag började hojta på henne och då blev Dyrka också intresserad, och nu var båda hundarna frame vid det jag trodde var en orm. När jag kom närmare såg jag att det var tre fågelungar. Då skrek jag ligg till Dyrka och hon la sig med en gång. Värre var det med Geisha som tyckte det var skit kul att springa efter fågelungarna, som nu sprang åt alla håll. Geisha jagade fåglar och jag jagade Geisha och mitt i allt låg Dyrka och tittade på oss. Fick till slut tag på det lilla monstret och kopplade henne. Hoppas nu fågel mamman hittar sina ungar igen. Sen gick vi spåren Dyrka ett långt med 4 pinnar och Geisha ett kort med en leksak och det gick bra för dom båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0