14/5-08

I går åkte jag och la två spår på morgonen, Ett litet till Geisha med två leksaker i. Hon har inte gått spår förut så det här blev debuten. Jag släppte på henne på spåret och trodde nog inte det skulle hända så mycket, men där hade jag fel. Geisha dök ner med nosen i backen och sen tuffade hon bara på tills hon hittade första leksaken, här stannade hon och tog upp leksaken och tittade på mig som om hon sa men matte någon har lagt min pipis i skogen. Vi lekte med den en stund, men Geisha ville fortsätta spåret så det fick hon. Tuffade på igen med nosen i backen och väldigt koncentrerad, Men vad nu då matte här ligger ju min boll vill du ha den sa Geisha och kom glatt till mig och lämnade bollen, vilken tjej hon är.

Sen var det Dyrkas tur som fick tre apporter och ett slut i sitt spår. Eftersom hon suttit i bilen när Geisha spårade var hon rejält taggad. Spårade med en bra fart och tog vinklarna kanon bra plockade alla apporter men hade lite för bråttom i slutet, men hon löste det när hon gått över slut pinnen stannade hon upp stod en stund sen vände hon tillbaka och gick direkt på pinnen, ja även denna tös var fantastisk i dag.

På eftermiddagen var Geisha trött jag skulle åka till klubben och träna men tyckte att Geisha verkade för trött för att följa med. Jag och Dyrka åkte i alla fall. På träningsplan gick det rätt så bra. Tog till mig lite av de Anne sa i går att jag skulle ställa mer krav på Dyrka och inte vara så mesig med henne när det gäller saker som hon faktiskt kan. Så när vi gick linförighet och hon började sacka gjorde jag några snabba vändanden med stryp koppel på så att hon fattade att det var inte lönt att dra benen efter sig. Sen gick det bra Dyrka var mer uppmärksam på vad jag var och vad jag gjorde.

När jag kom hem var Geisha fortfarande trött jag tog tempen på henne och hon hade 39,1 vill inte äta så hon fick sova vidare. Nu på morgonen tog jag tempen igen 39,5 har gett henne vatten i sängen och hon dricker men vill sova så nu sitter jag och väntar på att vetrenären ska öppna, Det känns inte alls bra att mitt lilla monster inte mår bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0