Klicker

Har länge tänkt på att skaffa en klicker, så i går åkte jag och köpte en. Jag har nog varit lite motståndare till det här med klicker, men man kan ju inte säga något fören man har provat. I dag började jag klicka in Geisha och Dyrka. Ja vad ska man säga dom fattade galoppen med en gång. Dyrka blev mycket mer på alerten det verkade som hon tyckte det var roligare att träna. Geisha är det mest lek med, men hon kan redan sitt och ligg och vi tränar kontakt hela tiden. Jag och Geisha har lekt med apporten i dag också där körde jag med klickern och det tog inte lång tid fören hon tog den. Hon är mycket lättlärd och rolig att jobba med. Så vi fortsätter väl med att leka in och klicka in lite moment en kort stund varje dag. Nu väntar vi på att Anders ska komma hem från jobbet så han kan ha Geisha, Jag och Dyrka ska åka till klubben och träna i dag blir det framförgående, snabba ligg och ställande under gång. Ska även träna min projekthund, Där ska vi köra inkallning utan långliga så får vi se om han sticker och kontaktövningar. Hans matte har tränat flitigt på allt jag har lärt henne och jag får säga att hon är jätte duktig fortsätter hon bara så här så ska vi nog få ordning på den hunden.

image27


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är en klickare?

läs gärna min blogg om ämnen som
berör. idag handlar det om invandrigen.

2008-03-05 @ 13:16:24
URL: http://havetolive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0