Tränings helg i Skåne

Vi har varit hos Christina och tränat hund hela helgen. Jag och Ingrid åkte här ifrån vid ett tiden på fredagen, vi tog vägen om Ullared. Var nere i Skåne vi femtiden. Åt och drack gott. Började lördagen med en platsliggning som Dyrka klarade utan problem. Sen bar det i väg till skogen. La ett spår till alla och fikade medan spåren låg till sig. Dyrka gick bra i spåret men hon har problem med pinnarna vill inte ta dom. Så vi bestämde att vi skulle lägga små spår till henne med roliga saker, det gick väll så där hon har inget föremåls intresse, så vi får jobba på det. När vi kom hem till Christina på eftermiddagen körde vi lydnad. Harry hjälpte mig att komma i gång med framför gående och apporten. På söndagen åkte vi till skogen igen körde små spår med Dyrka och det gick kanon bra, Provade med att belöna henne med kattmat , och det funkade hämtade glatt sakerna till mig, kattmat var ju riktigt smaskigt. Sen blev det uppletande för dom vuxna hundarna och till dom små körde vi vindvittring. Efter lunch och städning åkte jag och Ingrid hemåt med två trötta hundar. En kanon helg som vi är mycket nöjda med.

                      image15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0