Brukslydnad på vlo

I lördag var jag på en brukslydnas kurs på boxerklubben med Mette Klavenes. Vi började med uppletande ,det gick inte så bra för Dyrka hon sprang ut och hittade saken med en gång, men hon tog den inte, i stället sprang hon runt och hade kul. Jag jobbade sen med vindvittring med koppel på så att jag kunde styra in henne med saken. Sen tränade vi brukslydnad vi körde ett ekipage i taget vi var 7 stycken. Jag och Dyrka fick hjälp med framförgåendet, snabba ligg och apporten. Eftersom vi har kört fast på dom här grejerna var det skönt att få nya tipps på hur vi ska jobba. Det vi prövade med Mette fungerade jätte bra och jag var helnöjd, så nu är det bar till att fortsätta. På vägen hem åkte vi in till Harry och Annethe och pussade på Geisha, Hon är en riktig piraya biter i allt och inte sover hon speciellt mycket heller, ja med henne får jag nog att göra helt motsatt till Dyrka. På torsdag ska vi i alla fall åka och hämta henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0