14/2-08

Jag har börjat träna min projekthund. Första mötet slutade med en spricka i foten och ett trasigt ledband, Ja vad kan man säga inte mycket att göra åt. Andra mötet med projekthunden gick lite bättre, fast jag hoppade på kryckor. Vi har börjat med kontakt övningar, för matte och hunden har ingen som helst kontakt. Körde också några inkallningar fast det fick bli i långliga, hade ingen lust att hoppa runt på kryckor och jaga hund i 20 min. Matte har tills nästa möte fått i läxa att aktivera sin hund under promenaderna, och att köra kontakt övningar hemma i lugn och ro så får vi se vad det ger. Annars händer inte så mycket, väntar på att tiden ska gå så vi får åka och hämta hem Geisha.

image21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0