Onsdag 17/12-08

Nu är den för benade julen här, och jag gillar inte jul. Alla dessa krav, och vi ska inte prata om allt pyssel som ska göras. Jag känner mig som Kurtan hatar att pyssla. I dag har jag knutit snören på ca 100 kulor som ska hänga i den för benade granen. När jag hade knutit ca 15 kulor kom jag på den fiffiga iden att det går nog att elda på ändarna så dom smälter ihop. Ja elda gick bra men vad jag inte tänkte på var att det brann som fan i snöret och jag brände min fingrar så nu har jag två blåsor ett på var finger. Och det här med att handla jag får ångest bara jag tänker på det. När mina barn var små så bestämde jag att när dom blir stora så ska vi inte fira jul mer. Men ni vet ju hur det är med barn allt ska vara som det alltid har varit så vi fortsätter att fira jul och jag fortsätter att må lika dåligt varje år. Jag tog i alla fall en paus från jul stöket och gick en lång promenad i skogen med hundarna och Geisha fick vara lös vilken befrielse, hon var helt tokig sprang som en galning. Det är så härligt att se två glada boxrar som rusar runt helt vilda med spring i benen. Så det är tur att jag har mina två tokiga hundar dom lättar upp min dåliga julstämning lite....


Kolla jag fick till en gran jävel. Men snyggat är nog boxrarna bakom granen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0