Ingrid och Maria på nya äventyr

Jag och Ingrid på ny äventyr i Stockholm. Ja resan började vi 11 tiden på fredag. Vi hann inte långt förrän vi insåg att vi var kissenödiga så vi stannade vid en tapp, sen kom vi en bit till och då var vi hungriga, så vi stannade vid en tapp, Sen kom vi en bit till sen trängde det på igen så vi stannade vid en tapp. Efter en stund tog vattnet till spolarvätskan slut så vi stannade vid en tapp. Sen var torkarbladen så dåliga så vi stannade vid en tapp. Sen var vi tvungna att rasta hundarna och röka så vi stannade vid en tapp. Ja så höll vi på hela vägen till Stockholm så man kan säga att vi har sett dom flesta tapparna på vägen. Vi var framme vid 17,30 ca. ja vet det tog lite tid att åka men vad gör det så länge man har roligt. När vi skulle checka in fick vi reda på att det tillkom ett hund tillägg på 400 kr. tjejen i receptionen påstod att dom ringt och informerat om detta, pyttsan heller det är ingen som ringt. Då steg Ingrid fram och sa " lilla vännen jag vet att detta inte är ditt fel men i morgon vill jag prata med den som ringt och din chef. För jag har rest i hela Europa med mina hundar och aldrig blivit bemött på det här viset" När vi rastat hundarna och kom tillbaka till receptionen sa tjejen att det blivit ett missförstånd och att dom bad om ursäkt och tog bort hund tillägget för oss. Vilken tur att Ingrid var med för jag hade nog bara betalt och sett glad ut. Vi åt på hotellet sen la vi oss i rimlig tid. På lördagen var vi tidigt på mässan hann med att titta på platsen på lydnaden innan det började i boxer ringen. Det var många fina boxrar men Kaxe var finast av dom alla när det gäller hanar. Sen var det Geishas tur och hon kom 4 i sin klass med HP och fick fin kritik. I den öppna kritiken Sa domaren så här. Mycket fint huvud och nosparti en hund som kommer att gå långt när hon växt till sig lite. Ja finast av tikarna var Thelma som blev BIR. Efter en lång dag på utställningen gick vi till hotellet tog en öl och slappade lite. Sen gick vi ut och åt Tyvärr fick jag så ont i magen så jag la mig redan halv nio stakars Ingrid fick sitta uppe själv. Vi började våran resa tillbaka till framsidan av landet redan kl 9 så vi var hemma trötta och glada redan på söndag eftermiddag..






Kommentarer
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Man blir ju efterklok. Kunde ju stannat och umgåtts på lördagkvällen. Åkte ju med Anna, men hade man tänkt efter före hade man ju kunnat ordnat det på annat vis. Får bättra mig till nästa gång. Kul att ni kom i alla fall. Skall försöka hitta någon utställning till lillfisen innan 1:a maj och före 25 februari så att hon får stå i valpklass 4-6 månader men det ser inte så lovande ut.

Ha det bäst och hoppas att magen är bättre.

Babs m vovs

2008-12-08 @ 14:21:28
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0