Torsdag 21/8-08

Den här dagen har inte varit någon bra dag. Jag åkte till Kinna vi 12 tiden skulle passa Cornelia några timmar, Det gick bra men både Dyrka och Geisha kissade inne hos Jessica, att Geisha gjorde det var ju inte så konstigt för hon kan göra det ibland men Dyrka brukar verkligen inte kissa inne. Och dom var inte orastade för jag var ute med dom en timma innan. Ja ja så kan det vara. Sen åkte jag till klubben och skulle träna, Körde framförgående med Dyrka utan tagert och det gick skapligt. Sen skulle jag köra apport och Dyrka sprang ut men sen var det slut på det roliga hon vägrade att ta apporten, jag blev mer och mer irriterad för jag vet att hon kan, och när jag blev arg så hoppade hon runt på plan och låtsades som hon var jätte rädd för mig. Då fick jag nog och hon åkte in i bilen. Sen var det Geishas tur och hon kände hur irriterad jag var och sprang bara runt och nosade , det gjorde inte saken bättre. Nä nu får jag skärpa mig tänkte jag, så jag gick en runda med Geisha och rökte en cigg och samlade mig. Sen gick vi ut på plan igen och nu gick det bättre vi lekte mest men när jag sa ett kommando så var Geisha som vanligt igen och följde min minsta vink. Vad har jag lärt mig av den här dagen då? Jo strunta i att träna hund när man inte är på humör för det blir inte bra ändå. Och det är inte hundarnas fel utan enbart mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0