Söndag 24/8-08

Ja i dag har vi varit ute och spårat hela dagen. Träffade Anna och boxen Hilda, min granne och hennes hund Tilda vid halv tolv. Jag la spår till Hilda, Tilda , Anna la spår till Dyrka och Helena la spår till Geisha. Först ut och spåra var Geisha hon spårade bra som alltid, Vi hade två saker i spåret. Geisha är inte jätte noga med sakerna när vi spårar men när man börjar leka med henne tänder hon till och busar riktigt ordentligt, byter gärna mot godis så det känns som det börjar att funka även på den fronten.

Sen var det Hildas tur Anna har inte spåra så hemskt mycket och jag hade lagt ett riktigt svårt spår det var inte meningen, råkade komma ut i en mosse med två bäckar i. Första leksaken hade jag bundit upp i ett snöre för Anna trodde inte att hon skulle vara intresserad av saken. Men hon markerade och tyckte det var kul att lek. Hilda var lite yvig i början på spåret men gick riktigt bra efter första vinkeln, Hon har lite bråttom men, nästa gång ska vi lägga gott godis i spåret så det dämpar henne en aning, annars klarade hon spåret galant fast det var svårt.

Tilda fick ett litet spår med bara en sak i slutet. I början fattade hon inte alls vad vi skulle göra men när hon själv fick klura ut vad det var frågan om, med lite hjälp från matte så spårade hon bra. Saken i slutet var det inga problem med den tog hon med en gång.

Dyrka som är mest rutinerad fick vänta till sist så hennes spår hade legat i några timmar. Hon gick ut bra tappade spåret i första vinkeln men backade och tog det igen. Första apporten tog hon klockren och lämnade till mig. Sen fick hon lite problem i spåret men löste det, När hon kom till andra apporten var hon redigt trött stannade och markerade men tog den inte med en gång efter lite övertalning från mig tog hon den. Resten av spåret gick bra men hon var trött och slutet struntade hon i helt.

Sen körde vi ett uppletande dom ovana hundarna fick en sak var med syn retning och det funkade bra. Dyrka fick två saker markerade bara den första så jag fick hjälpa henne, sen fick hon något i ögat så vi bröt. Nu i kväll var ögat helt uppsvullet och rött jag har sköljt ur det med ögonskölj och kollat så det inte är något som ar fastnat i ögat , men jag ser inget får se hur det ser ut i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0