Torsdag 24/4-08

I dag var vi ute och gick på förmiddagen, Vi hade kaffe och smörgåsar med oss. Det blev en tur till en av alla sjöar som vi har runt oss, den närmaste sjön ligger bara 200m från vårat hus. Ja det är underbart här i Öxabäck på somrarna, Vi brukar ta en tur ner till sjön varje kväll när det börjar bli varmt och hundarna älskar det. Men i dag var det debut för Geisha att gå till sjön, hon var inte det allra minsta rädd för vattnet. Dyrka var inte alls imponerad av vattnet när hon var så liten som Geisha. Jag var lite orolig att det skulle vara för kallt för dom, men det var ju ingen som doppade sig, dom sprang mest och lekte i sjökanten. Efter några timmar vid sjön var hundarna rejält trötta så jag slappade på altanen och hundarna sov som stockar i skuggan. På eftermiddagen var jag tvungen att packa in hundarna i bilen och bege mig till Kinna, hade lovat Jessica att följa med henne och titta på en ny lägenhet. Vi var inte hemma igen fören sex. På kvällen tränade jag hundarna en stund på gräsmattan. Med Dyrka körde jag snabba ligg och apporten, nu får jag henne att hålla kvar den i munnen så än finns det hopp om detta moment. Vi körde även lite stå, jag tror att jag ska ändra kommando ord för detta moment till stanna istället, för det blir för likt ligg med ett snabbt stå. Sen var det Geishas tur vi körde lite frittfölj och hon är bra på att hålla kontakt med mig, sen blev det ligg och lite sittkvar. Apporten sparade vi till sist för den tycker Geisha är så kul hon blir helt till sig när jag slänger den och hon får hämta den, så det blev en bra avslutning på träningen.PS Dyrka har blivit stora tösen löper för första gången, så nu klarar jag MH hon har löpt klart till dess och jag har inget att skylla på till tävlingen i slutet av Maj


image59

image60

image61


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0