Torsdag 17/4-08

Ja då var det gjort, har anmält mig till lydnad klass1 i Bollebygd den 30/5. Det enda som kan hindra mig nu är om Dyrka löper och det finns en viss risk för det så vi får se. Hennes fot är bra, ja såret är ju inte läkt men hon har inte det minsta ont, och vi har en sko på när vi är ute. Så nu ligger vi i hård träning. Platsliggning är det som funkar allra bäst, i dag gick jag och gömde mig och hon låg kvar. Ståendet och liggande under gång kan vi nog också få till rätt så bra med ett och annat dubbel kommando. Sen när det kommer till inkallning så får vi öva mer på ingångar. Apporten hoppar vi nog över, Dyrka är inte glad för att hålla kvar den i munnen. Sen när det kommer till hopp över hinder så vet jag inte, vi har tyvärr inte tränat det så mycket, men hon hoppar ibland och ibland springer hon runt, hinner nog träna mer på detta innan tävlingen. Lin förighet är så där, När jag pratar med henne och hejar på så går hon kanon, men är jag bara är tyst då sackar hon efter, Dyrka tycker inte detta moment är speciellt roligt. Men vad faaan, man får ta det för vad det är och det är, en bra träning för både mig och Dyrka inte hela världen om poängen inte blir så bra. Så nu tutar vi och kör Jag och min Dyrka gurkan......

image50

image51


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0